Welk online casino heeft de beste klantenservice?
Een goede klantenservice is onmisbaar voor een betrouwbaar online casino. Hoewel spelers natuurlijk hopen dat alles altijd vlekkeloos verloopt, is het wel zo fijn als er iemand is als ze een vraag of probleem hebben. Gelukkig hebben alle legale online casino’s een klantenservice. Maar hoe goed is die klantenservice? Ik vergelijk de verschillende klantenservices van online casino’s met elkaar.
Waar moet een goede klantenservice aan voldoen?
Alle betrouwbare online casino’s zijn verplicht om 24 uur per dag en zeven dagen per week een Nederlandstalige klantenservice aan te bieden. Dit is een verplichting vanuit de Kansspelautoriteit waar elke vergunninghouder aan moet voldoen. Hoe deze klantenservice bereikbaar is, bijvoorbeeld telefonisch of via live chat, wordt niet door de Kansspelautoriteit voorgeschreven. Hier ontstaan er dus zeker verschillen tussen online casino’s.
Top 5 beste klantenservice volgens onze expert
Vergelijking klantenservices bij online casino’s
“Bij deze vergelijking tussen de klantenservices van betrouwbare goksites let ik vooral op de bereikbaarheid van de helpdesk. Op welke manieren is de klantenservice bereikbaar en wat zijn de openingstijden? Veel spelers geven de voorkeur aan een live chat, dus casino’s die dit aanbieden hebben een streepje voor. Ook kijk ik of de klantenservice gebruikmaakt van een chatbot of dat spelers direct een medewerker te spreken krijgen. Chatbots kunnen heel handig zijn, maar over het algemeen kan een medewerker vragen toch efficiënter oplossen.“
Lidewij Boessenkool | Expert Online Casino
Naam aanbieder | Live chat | Telefonisch | E-mail/ contactformulier | Overig |
BetMGM | Ja | Ja | Ja | |
Casino777 | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | |
Circus.nl | Ja, dagelijks van 08:00 – 23:59 uur. | Ja | Ja, 24/7 | |
Unibet | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | Afhankelijk van de vraag zijn er verschillende contactmogelijkheden beschikbaar. |
Fair Play Casino Online | Ja, onbekende openingstijden. Direct medewerker. Wel eerst inloggen. | Ja, 24/7 | Ja | |
LeoVegas | Ja, 24/7 | Ja | Ja | |
LiveScore Bet | Ja, 24/7 met een chatbot. | Ja | Ja | |
Betnation | Ja, 24/7 | Nee | Ja | |
Jacks.nl | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | |
ComeOn Casino | Ja, 24/7. Eerst een chatbot. | Ja | Ja | |
Kansino | Ja, 24/7. Direct een medewerker en actuele wachttijd zichtbaar. | Ja, 24/ 7 | Ja | |
711 | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | Verschillende mailadressen voor verschillende afdelingen. |
OneCasino | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | |
Bet365 | Ja, 24/7. Eerst een chatbot. | Ja | Ja | |
TOTO/WinnIt | Ja, dagelijks van 09:00 – 23:30 uur. | Ja, 24/7 | Nee | Facebook Messenger en X kanalen 24/7 |
GGPoker | Nee | Ja, 24/7 | Ja | |
Tombola | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | |
Scori PRO | Nee | Ja | Ja | |
BetCity | Ja, 24/7 | Ja, 24/7 | Ja | |
Holland Casino Online | Ja, na inloggen 24/7. Eerst chatbot. | Ja, 24/7 | Ja | |
ZEbet/ZEturf | Nee | Ja, 24/7 | Ja | Chat via Whatsapp |
Bingoal | Nee | Ja, 24/7 | Ja | |
Hard Rock Casino | Ja | Ja | Ja, 24/7 | |
Goldrun Casino | Ja, 24/7 | Nee | Ja | Klantenservice in het Nederlands en het Engels. |
Hommerson.nl | Ja | Ja | Ja | |
VBet | Ja | Ja | ja | Vermelden ook een postadres op hun website. |
Wat valt op bij de klantenservices van online casino’s?
Alle legale kansspelaanbieders bieden inderdaad een Nederlandstalige klantenservice aan. Deze helpdesk is bij de meeste aanbieders op een of meerdere manieren 24/7 bereikbaar. De enige aanbieder waar dit mis lijkt te gaan, is Scori PRO. In hun Helpcentre is te lezen dat zij alleen tijdens werkdagen reageren en dat spelers binnen vijf werkdagen een reactie kunnen verwachten. Dat is ver beneden de standaard.
Alle andere aanbieders lijken hun klantenservice beter op orde te hebben. Bij de meeste online casino’s kunnen spelers via live chat contact opnemen met de klantenservice. Daarbij is het alleen niet altijd duidelijk of de chat 24/7 geopend is of niet. Duidelijke informatie van online casino’s hierover ontbreekt vaak op de website. Ook kan de live chat bij sommige casino’s pas gebruikt worden als een speler is ingelogd. Bij problemen met inloggen of registreren is deze manier van contact opnemen dan dus niet beschikbaar.
Een aantal online casino’s maakt bij hun live chat gebruik van een virtuele assistent of chatbot. Hoe efficiënt deze chatbot te werk gaat, verschilt per casino. Bij elk online casino kan de speler vragen om doorverbonden te worden met een medewerker.
Naast de live chat optie bieden de meeste online casino’s ook telefonische hulp aan. Bij veel van de aanbieders is dit telefoonnummer 24/7 bereikbaar. Zo zullen spelers altijd snel geholpen worden als zij tegen een probleem aanlopen.
Ook een e-mailadres en/of contactformulier is bij de meeste online casino’s beschikbaar. Hierbij geven de aanbieders echter meestal niet aan hoe lang er op een antwoord gewacht moet worden. Als een speler een dringende vraag heeft, is contact opnemen via de live chat of telefoon dus meestal de betere optie.
Welk casino heeft de beste klantenservice?
De meeste online casino’s hebben een goed bereikbare klantenservice. Enkele aanbieders springen er echter uit. Zo is Kansino zowel via live chat als telefonisch 24/7 bereikbaar. Daarbij krijgen spelers bij de live chat direct contact met een medewerker en hoeven ze niet eerst met een chatbot te communiceren. Ook wordt in het chatvenster duidelijk aangegeven wat de actuele wachttijd is.
Maar ook onder andere OneCasino, Unibet, Jacks.nl, 711 en Casino777 zijn allemaal op twee verschillende manieren 24/7 bereikbaar. Per vraag zal het verschillen welke van de helpdesks de spelers het beste en het snelste verder kunnen helpen.
Conclusie
“Bij de meeste betrouwbare online casino’s is de klantenservice goed geregeld. Spelers kunnen kiezen uit verschillende manieren om contact op te nemen met de Nederlandstalige helpdesk en ook ‘s avonds of ‘s nachts is de klantenservice beschikbaar. Wel vind ik het een gemiste kans dat bij sommige aanbieders de live chat niet altijd bereikbaar is en dat vaak niet duidelijk gecommuniceerd wordt op welke tijden de chat wel of niet beschikbaar is. Ook is het onhandig als je eerst moet inloggen voordat je contact kunt opnemen via de live chat. Dit zijn dan ook punten waarop online casino’s hun dienstverlening nog verder kunnen verbeteren.”
Lidewij Boessenkool | Expert Online Casino