FAQ

1. Algemene vragen

CasinoReviews is een platform voor (online) casinospelers, waar ze hun ervaringen kunnen delen met andere spelers en vice versa. Word er discreet met mijn gegevens omgegaan?

Wij zorgen ervoor dat jouw persoonlijke gegevens discreet en zorgvuldig worden opgeslagen. Elke verwerking van gegevens voldoet aan de wet- en regelgeving omtrent privacy.

Meer weten? Lees hier alles over hoe en waarom wij gegevens verzamelen.

Wij zorgen ervoor dat jouw persoonlijke gegevens discreet en zorgvuldig worden opgeslagen. Elke verwerking van gegevens voldoet aan de wet- en regelgeving omtrent privacy. Meer weten? Lees hier alles over hoe en waarom wij gegevens verzamelen. 

2. Inloggen en aanmelden

Dit hebben wij zo ingesteld om de betrouwbaarheid van de reviews te garanderen. Door accounts aan gebruikers te koppelen zorgen we ervoor dat er zo min mogelijk spamverkeer op de website beland.

We willen uiteraard alleen betrouwbare reviews van echte spelers tonen. Daarnaast is het voor jou als gebruiker handig om te zien hoeveel en welke reviews je hebt geplaatst. 

Deze gegevens worden netjes bijgehouden in je persoonlijke account. 
 

Klik op ‘Inloggen’ rechts bovenaan het scherm en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Druk vervolgens op ‘Login’ om in te loggen. 

Volg de onderstaande stappen om een account aan te maken:  Klik rechtsboven in het scherm op ‘Inloggen’ om je aan te melden. Druk vervolgens op ‘Maak een account’ en vul de benodigde gegevens in.

Klik wederom op ‘Maak een account’ om de gegevens te versturen en de verificatiecode wordt naar jouw opgegeven e-mailadres gestuurd. 

Kopieer de code uit de e-mail, ga terug naar het inlogscherm en plak de code in het invulveld om jouw account te activeren.

Ja, een account maken kost je niks.

Elke gebruiker moet een gebruikersnaam en een profielfoto toevoegen en een e-mailadres registreren. Zo weten wij zeker dat er een echt persoon achter ieder account zit.

Wil je jouw profiel zo anoniem mogelijk maken? Voeg dan een fictieve gebruikersnaam toe en kies een van CasinoReviews avatars als profielfoto.

Jouw persoonlijke e-mailadres wordt nooit op je profiel weergeven en is op geen enkele manier zichtbaar voor andere gebruikers. 

Ja, om de kwaliteit van de reviews te waarborgen hebben wij een limiet van één review per online casino in een periode van zes maanden ingesteld.

Verder zit er geen limiet aan de hoeveelheid reviews die een gebruiker per dag, week of maand kan plaatsen.

Heb je de juiste inloggegevens en lukt het je nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. We helpen je graag! 

Een wachtwoord dient minimaal 8 tekens te bevatten. Verder zijn er geen eisen aan verbonden.  

Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kun je gemakkelijk een nieuw wachtwoord instellen. Dit doe je door rechtsboven in het scherm op de ‘Inloggen’ knop te drukken.

Klik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’. Er wordt een e-mail naar je persoonlijke e-mailadres gestuurd met een link en een verificatiecode om het wachtwoord opnieuw in te stellen. 

Klik op de link, vul de code in en kies jouw nieuwe wachtwoord. 

3. Account instellingen

Ja, dat kan. Log in en ga naar ‘Mijn instellingen’. Klik vervolgens op ‘Verwijder mijn profiel’. 

 

Je wachtwoord wijzig je gemakkelijk zelf in je persoonlijke account. Log in met je huidige wachtwoord en klik op ‘Wachtwoord wijzigen’. 

 

Alles in je profiel, zoals je e-mailadres of e-mailadres, wijzig je bij ‘Mijn Instellingen’. 

 

Het is verboden om een profiel aan te maken als je niet aan de minimale leeftijd voor (online) gokken voldoet van jouw thuisland. 

In Nederland is het bijvoorbeeld niet toegestaan om onder de leeftijd van 18 jaar te gokken, terwijl de minimum leeftijd om te (online) gokken In België op 21 jaar staat.

 Als je toch als minderjarige op onze website een account aanmaakt en actief bent, dan kan CasinoReviews niet aansprakelijk worden gesteld voor jouw acties op deze website. 

4. Reviews plaatsen, bewerken en verwijderen

1. Klik op ‘Schrijf een review’ 

  1. Voeg een beoordeling toe van maximaal 5 sterren 

  1. Deel je ervaring in het tekstvlak 

  2. Geef de review een titel en druk op ‘Plaats review’ 

Ga naar ‘Mijn Reviews’ in je persoonlijke account en klik bij de review die je wilt aanpassen op ‘Bewerken’. Vervolgens kun je de sterrenrating, de tekst en de titel aanpassen. 

Ga naar ‘Mijn Reviews’ in je persoonlijke account en klik bij de review die je wilt weghalen op ‘Verwijderen’. Klik vervolgens op ‘Verwijder review’ om de beoordeling definitief weg te halen. 

Iedere geplaatste review moet aan de volgende eisen voldoen: 

  1. Elke beoordeling dient origineel en eerlijk te zijn. 

  1. Reviews met commerciële- en/of spamcontent worden verwijderd. 

  1. Reviews met beledigende woorden die wij niet thuis vinden horen op Casinoreviews.nl worden eveneens verwijderd. 

  1. Reviews dienen onpartijdig te zijn. Ben je een vertegenwoordiger of bedrijfseigenaar van een (online) casino? Deze connectie moet je altijd melden voordat je een beoordeling plaatst.

Ja, we controleren steekproefsgewijs beoordelingen om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de richtlijnen. We behouden altijd het recht om een review direct te verwijderen. 

5. Account bij een online casino

Het korte antwoord op deze vraag is ‘ja’, maar het uitgebreide antwoord is zonder twijfel ‘nee’.

Weliswaar kun je in de meeste gevallen zonder veel problemen verschillende accounts aanmaken, maar het is bij geen enkel online casino toegestaan en kan bij eventuele winsten veel problemen opleveren.

Bij vrijwel ieder online casino mag er slechts één account worden aangemaakt per huishouden en/of IP-adres. Dit lijkt misschien streng, maar is eigenlijk erg logisch.

Een nieuwe account kan namelijk gebruik maken van welkomstbonussen en sommige andere voordelen die puur bestemd zijn voor nieuwe spelers.

Zouden casino’s de regel van één account per adres niet hebben, dan kan iedereen onbeperkt gebruik maken van bonusregelingen, wat het casino erg veel geld kan kosten.

Om dit te voorkomen, neemt ieder casino het zekere voor het onzekere. Helaas betekent dit soms wel dat het niet mogelijk is om een eigen account te maken als bijvoorbeeld een familielid of huisgenoot al een account heeft bij ditzelfde casino.

Wanneer aannemelijk gemaakt kan worden dat het daadwerkelijk om twee verschillende personen gaat, zijn sommige casino’s echter coulant.

Wel is het verstandig om dit vooraf te checken bij het casino, om kostbare misverstanden te voorkomen.

Heb je verschillende accounts bij hetzelfde casino en win je een prijs met één van deze accounts, dan kan dat erg veel problemen opleveren.

Zeker wanneer je op een eerder moment al een prijs hebt gewonnen met een ander account, is de kans groot dat het casino niets uitbetaalt.

Bij grote winsten moet er vaak een kopie van een identiteitsbewijs en woonbewijs opgestuurd worden. Zo probeert het casino er zeker van te zijn dat ze de prijs daadwerkelijk uitbetalen aan de gene aan wie het account gekoppeld is.

Dit wordt problematisch wanneer een tweede of derde account op hetzelfde adres is gevestigd onder een schuilnaam.

Vanzelfsprekend is het niet mogelijk om een kopie van een identiteitsbewijs van deze persoon op te sturen. Het gevolg is vrijwel altijd dat het casino weigert uit te betalen.

Het kan voorkomen dat een casino al voor het behalen van enige winst dubbele accounts op hetzelfde IP-adres of woonadres uitsluit van de website.

Aanvechten heeft geen zin voor de speler, omdat ieder casino in zijn voorwaarden heeft opgenomen dat dubbele accounts op eenzelfde adres niet toegestaan zijn.

De conclusie is dus: ja, je kunt meerdere accounts starten, maar aan te raden is het allerminst.