Marina Bay Sands meest waardevolle casinomerk ter wereld

19 jan 2024

Laatst bijgewerkt: 4 maanden geleden
Marina Bay Sands meest waardevolle casinomerk ter wereld

In de recent uitgebrachte ranglijst van 2024 van Brand Finance staat Marina Bay Sands, eigendom van Las Vegas Sands, bovenaan als het meest waardevolle casinomerk ter wereld. Dit Singaporese casinohotel behoudt zijn positie op de 368e plaats, dezelfde plek als in 2023. Marina Bay Sands is een van de twee geïntegreerde resorts in de stadstaat en het enige merk met banden met de casinobranche in de lijst. Apple staat bovenaan met een geschatte merkwaarde van $ 516,58 miljard (ongeveer € 475 miljard), volgens Brand Finance.

De top vijf bestaat verder uit Microsoft, Google, Amazon en Samsung. Samsung, een bedrijf uit Korea, is het enige niet-Amerikaanse bedrijf in deze lijst. Toch staan er vier buitenlandse bedrijven in de top 10 van Brand Finance.

De positie van Marina Bay Sands

Ook al kan geen enkel casinomerk ooit zo waardevol worden als pioniers zoals Apple, Microsoft en Coca-Cola, de bekendheid van Marina Bay Sands is indrukwekkend. Het is belangrijk om te weten dat Marina Bay Sands zich niet in Las Vegas bevindt, maar in Singapore.

Dit casinoresort behoort tot de meest winstgevende ter wereld, wat ervoor zorgt dat veel mensen in de zakenwereld erover horen. Bovendien is het hotel zeer populair op Instagram, wat de herkenbaarheid vergroot.

Marina Bay Sands heeft ook het voordeel dat het een van slechts twee casino locaties in Singapore is, en ze hebben een speciale positie die door de overheid wordt beschermd naast Resorts World Sentosa, dat eigendom is van Genting.

Marina Bay Sands speelt een belangrijke rol in zowel de zakelijke als de recreatieve reisindustrie in Singapore. Het afgelopen jaar stond Singapore op de negende plaats wereldwijd als het gaat om uitgaven door toeristen, zoals gerapporteerd door de World Travel and Tourism Council (WTTC).

Marina Bay Sands overtreft bekende merken in merkwaarde

Brand Finance heeft 500 merken gerangschikt op basis van hun waarde, en hoewel veel gaming-merken zeker bekender zijn bij Noord-Amerikaanse consumenten dan Marina Bay Sands, overtreft dit eigendom van LVS tal van zeer herkenbare bedrijven als het gaat om merkwaarde.

Marina Bay Sands heeft een hogere merkwaarde dan merken als Pfizer, de maker van het COVID-19-vaccin, Domino’s Pizza, Kellogg’s, Mars Wrigley en het indexfondsbedrijf Vanguard, volgens Brand Finance.

Hannah Kruger
Over Hannah Kruger
Hannah is een fervent schrijver met een breed scala aan interesses en deelt haar passie voor de iGaming-industrie en voetbal op CasinoReviews.nl. Ze heeft onlangs haar Bachelor Vrijetijdswetenschappen afgerond in Breda en schrijft nu fulltime over goksites. Hannah voelt zich bijzonder op haar gemak op het gebied van casinonieuws en zorgt dat ze altijd goed op de hoogte is van het laatste nieuws! Meer over Hannah